torsdag 10 mars 2016

Strax dags för avfärd

Idag är det dags att säga adjö. Vi åt en avskedsmiddag igår kväll med några av dem vi umgåtts med mest under veckan och sammanfattade allt bra (det mesta) och det som behöver mer arbete (färre saker än det är lätt att tro).

Jag själv tar med mig mycket. Inte minst respekten för varandra i vardagen. Hur långt det går att komma med enbart vänlighet, ett leende, envishet och förmågan att fokusera på vad som verkligen är viktigt.

Idag så unnar vi oss att vara turister i några timmar. Kikar i lite affärer. Dricker te på Dilmah på The dutch hospital. Innan det är dags för den långa flygresan hem. Sverige känns just nu lite avlägset. Det kommer nog att bli en reality check big time när jag kommer hem. Till snö och snålblåst. (noooo!) Jobb och politiska uppdrag (hej budgetprocessen). 😁

Tack alla ni som följt denna miniblogg som nu är så gott som slut. Det har glatt mig mycket att just du har velat följa vår resa.

3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Tack Åsa för dina trevliga rapporter! Verkligen bra idé att blogga under resan - önskar jag hade kommit på det när jag reste...
    Fast jag är så begränsad när det gäller att kunna skriva under opraktiska förutsättningar - jag fick nöja mig med lite Facebook-uppdateringar.
    Det har i a f varit ett rent nöje att läsa din blogg - det har känts lite som att vara med på resan, i synnerhet sedan det figurerar så många för mig kända ansikten på bilderna! :-)

    SvaraRadera
  3. Fattade först ingenting - varför som "Algot"? Undrade jag - och försökte ta bort kommentaren för att göra rätt - men den ser ut att ligga kvar - sen inser jag att någon annan loggat in med Googlekonto på min dator - så Algot ovan är alltså jag... :-)

    SvaraRadera