tisdag 1 mars 2016

När vi väl

Kom ombord på planet så flöt allt på bra första sträckan till dubai. Vi flyger med Emirates och personalen var mycket serviceinriktade. Med lite film, lite mat en massa prat och fortsatta intressanta diskussioner så gick tiden fort 

När det var dags för avstigning så började äventyret på allvar. Först blev jag hämtad med en pirrarullstol. Inga konstigheter med det så brukar det vara. Men när jag kom ur planet så förväntade jag mig min egen stol. Det kunde jag ju få tro. Istället blev jag överflyttad till en klassisk så kallad hängmatterullstol. Tre storlekar för stor åt alla håll. Utan fungerade bromsar och rören gjorda i äkta stål. Det var busstransfer en rejält lång sträcka och utan bra bromsar eller möjlighet att nå hjulen själv så blev det ganska spännande. Som tur har mina assistenter koll att jag inte rasade in i någon vägg eller ur stolen.

När bussen väl var framme och det var dags att hoppa av så kom nästa överraskning. En ny stol av pirratyp. Som jag blev körd i. Det är den mest osköna stol jag suttit i tror jag eftersom den var gjord för att passa en medellång man. För en person på 140 cm som jag så innebar det att det var omöjligt att nå ryggstödet med rumpan. Lite som en ostadig baden baden. Men personalen har varit trevlig och serviceinriktad.

Jag blev körd till en loungen där jag blev satt i en stor fåtölj. Där sitter jag nu och väntar på fortsättningen. Spännande värre. Jag hoppas innerligt att min egen stol möter mig i Colombo....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar