onsdag 2 mars 2016

Första morgonen i Colombo

Det märks att Colombo är en huvudstad full med energi. En kombination av jetlag och stadens ljud gjorde att jag vaknade till vid halvfem tiden. Trafiken hade börjat komma igång och bilförarna hade börjat att kommunicera med varandra med hjälp av tutor och rop. En enkel melodislinga letade sig också in i larmet någonstans längre bort ifrån med en ton av nostalgi och kärlekslängtan. Solen hade inte riktigt gått upp ännu och havet från mitt rumsfönster visade sig i pastellfärger. Jag kom på mig själv att le stort innan jag stoppade lakanet om mig igen och somnade om ännu någon timme..

Under förmiddagen så ska jag titta mer på tillgänglighet och på staden men sedan så börjar arbetet här som jag kommit hit att göra. Den första träffen med en representant från en av funktionshindersföreningarna. I morgon fortsätter mötena under hela dagen. Det ska bli spännande och intressant och jag är förväntansfull. Det arbete som jag sett har gjorts har gjort mig imponerad. Så jag förstår att dessa personer har slitit hårt och har säkert mycket att berätta om framgångar och motgångar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar